Saturday Jul 23, 2022

پادکست آرته باکس ۱۷۹ - پارچه‌های مصدقی

پادکست ادبیات و علوم انسانی شماره سیزدهم - عبدالحسین نیک‌گهر - قسمت اول: پارچه‌های مصدقی 

این اپیزود پادکست آرته‌ باکس اولین اپیزود گفت‌وگو با عبدالحسین نیک‌گهر جامعه‌شناس، پژوهشگر و مترجم ایرانی ست. در این اپیزود نیک‌گهر از دوران کودکی و نوجوانی خود در آستارا و رشت می‌گوید. او خاطرات دوران دبستان و دبیرستانش را یادآور می‌شود که همزمان بود با آغاز کار حزب توده.  نیک‌گهر برای گذراندن دوره‌ی دبیرستان به تهران مهاجرت کرد. او از دبیرستان مروی و هم‌دوره‌ای‌هایش مانند باقر پرهام صحبت می‌کند. همچنین در این اپیزود دوران نخست‌وزیری مصدق، ۲۶ مرداد و ۲۸ مرداد از دیدگاه عبدالحسین نیک‌گوهر مرور می‌شود. او از دوران دانشجویی‌اش در رشته‌ی فلسفه در دانشگاه تبریز، کار در نشریه‌ی فرانکلین، رفتن به پاریس و تحصیل جامعه‌شناسی و سپس بازگشت به ایران می‌گوید. عبدالحسین نیک‌گوهر در این اپیزود مفاهیمی را که در دانشگاه سوربن از اساتید پیشکسوت علم جامعه‌شناسی یاد گرفته‌ست را برمی‌شمرد و نیز از مقالات علمی و ترجمه‌هایش می‌گوید. در این اپیزود با پادکست آرته باکس همراه شوید.

برای مشاهده گفتگوی تصویری می توانید به سایت آرته یا کانال یوتیوب آرته مراجعه کنید.

تهیه کننده: فخرالدین انوار

تولید: زهرا بلدی، پرهام وفایی

متن معرفی اپیزود: شکیبا شخصیان

ضبط در استودیو آرته

گوینده: مریم بلدی

آرته پروژه ايست كه تاريخ شفاهي ما را از زبان فرهيختگان و هنرمندان بزرگ ايراني براي شما بازگو ميكنه. اين پروژه صرفا با اتكا به حمايت هاي مالي علاقمندان فرهنگ و هنر پيش ميرود. يادمون باشه كه تاريخ معاصر هويتي از اكنون ماست، هويتي كه در آشوب و دغدغه هاي رنگ به رنگ در حال فراموشيه. 

از شما دعوت ميكنيم با پيوستن به حاميان مالي آرته، ما را در ادامه راه ياري دهيد.

www.artebox.ir

https://hamibash.com/artebox

www.instagram.com/artehbox.ir

www.facebook.com/artehbox

t.me/artebox

https://twitter.com/artehbox

 

 

Comments (1)

To leave or reply to comments, please download free Podbean or

بسیار عالی.اپیزود استاد نیک گهر مانند استاد خاکدان رو باید چند باررر گوش کرد و همزمان درفضای اون دهه همراهشون شد.خیلییی لذت داشت.ممنون.

Monday Apr 10, 2023

Copyright 2019 All rights reserved.

Podcast Powered By Podbean

Version: 20240320